Σε ρόλο φοροεισπράκτορα οι πρατηριούχοι

pic002bmp.jpg«Οπισθεν ολοταχώς» κάνει η κυβέρνηση στο θέμα του φόρου στο πετρελαίου θέρμανσης, από τον οποίο υπολογίζει να εισπράξει περί τα 1,3 δισ. μέσα στο 2008.
Η… στροφή αυτή γίνεται μόλις μία εβδομάδα μετά την παρουσίαση του προϋπολογισμού από τον υπουργό Οικονομίας κ. Γιώργο Αλογοσκούφη, γεγονός που αποδεικνύει πως παρότι η κατάρτισή του αποτέλεσε τη βασική αιτία για την πρόωρη προσφυγή στις κάλπες, εντούτοις έγινε κυριολεκτικά στο πόδι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσαν το μέτρο της ενιαίας φορολόγησης των πετρελαίων θέρμανσης και κίνησης, η ενιαία τιμή στη λιανική και η συνεπακόλουθη υποχρέωση των πολιτών να… τρέχουν στις τράπεζες για να λάβουν την επιστροφή του φόρου, το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να θέσει το σχέδιο αυτό στο αρχείο.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι, εκτός νέου απροόπτου, προκρίνεται το σενάριο της ενιαίας φορολόγησης στα διυλιστήρια με επιστροφή του φόρου στους βενζινοπώλες και διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης στους τελικούς καταναλωτές σε χαμηλότερη τιμή σε σχέση με το κίνησης, όπως δηλαδή ίσχυε και τα προηγούμενα χρόνια.
Αντί των πολιτών
Ετσι, οι βενζινοπώλες -αντί των πολιτών που προβλεπόταν αρχικά- θα αναλάβουν το «φορτίο» να συνδιαλέγονται με την Εφορία και να παίρνουν πίσω τη διαφορά του φόρου.
Πάντως, στο υπουργείο θεωρούν πως ο νέος τρόπος φορολόγησης του πετρελαίου θέρμανσης δεν θα ισχύσει από τις 15 Οκτωβρίου που αρχίζει η διάθεση του προϊόντος από τα πρατήρια.
Πιθανολογούν ότι θα είναι έτοιμοι εντός του Νοεμβρίου ή το αργότερο στα τέλη Δεκεμβρίου ώστε να τεθεί σε ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2008. Πιο αναλυτικά, όπως υπογράμμισε χθες ο κ. Αλογοσκούφης στο «Πρώτο Θέμα», θα γίνεται ενιαία φορολόγηση του πετρελαίου από τα διυλιστήρια.
Ταυτόχρονα θα διατηρηθούν οι δύο τιμές, μία για το κίνησης και μία για το θέρμανσης.
«Τα δύο πετρέλαια θα φορολογούνται με τον ίδιο τρόπο και μετά οι βενζινοπώλες θα πωλούν με δύο τιμές στους πολίτες και θα παίρνουν την επιστροφή φόρου επιδεικνύοντας στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες τις αποδείξεις από τις πολυκατοικίες», προσέθεσε. Μάλιστα ο υπουργός Οικονομίας διευκρίνισε πως «είναι προτιμότερο να έχουμε να συνδιαλλαγούμε με 10.000 βενζινοπώλες και εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών παρά να ταλαιπωρηθούν πέντε εκατομμύρια Ελληνες».
Βέβαια την προηγούμενη Δευτέρα ο κ. Αλογοσκούφης τόνιζε ότι δεν τίθεται θέμα ταλαιπωρίας.
«Θα κυκλοφορεί ένας τύπος πετρελαίου και όταν πωλείται για λόγους θέρμανσης θα πηγαίνει κάποιος στην τράπεζα με το τιμολόγιο και μία υπεύθυνη δήλωση και θα παίρνει την επιστροφή του φόρου. Δεν είναι κάτι το οποίο θα δυσκολέψει τόσο πολύ τη ζωή και νομίζω ότι θα μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε το λαθρεμπόριο», υποστήριζε ο υπουργός, για να αλλάξει, όπως προκύπτει, γρήγορα γνώμη.
ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ – ΠΡΑΤΗΡΙΑ
Προϋπόθεση η ίδια φορολογία βενζινών και πετρελαίων
«Οχι» λένε οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και οι βενζινοπώλες στις προθέσεις της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών να γίνεται η επιστροφή της διαφοράς των φόρων πετρελαίου κίνησης – θέρμανσης στις επιχειρήσεις του κλάδου αντί στους καταναλωτές.
«Παράθυρο» για να παίξουν τον ρόλο του… μαξιλαριού και να μην εμπλέκεται ο πολίτης στη διαδικασία αυτή αφήνει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας, αλλά με μία βασική προϋπόθεση, όπως την περιγράφει στο «Εθνος» το μέλος του προεδρείου Δ. Μακρυβέλιος: «Η φορολόγησή μας για το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης να είναι ίδια με αυτή των βενζινών». Ουσιαστικά οι βενζινοπώλες ζητούν ευνοϊκότερο καθεστώς φορολόγησης, με τη φορολογική μετάταξη των πετρελαίων από τη Β στην Α κατηγορία, όπως ισχύει και για τις βενζίνες. Και αυτό επειδή για τους δύο τύπους πετρελαίου οι πρατηριούχοι φορολογούνται με συντελεστή 28%, τηρώντας βιβλίο εσόδων – εξόδων.
Στελέχη εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών υπενθυμίζουν την τελευταία ανακοίνωση του Συνδέσμου τους, σύμφωνα με την οποία «δεν θα πρέπει η πολιτεία να εμπλέξει (άμεσα ή έμμεσα) τις εταιρείες εμπορίας, τους πρατηριούχους ή τους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης σε οποιαδήποτε διαδικασία επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης».
Κατά τα στελέχη των εταιρειών πρόκειται για «μια άκρως γραφειοκρατική διαδικασία και με μεγάλο κόστος, καθώς οι επιχειρήσεις τους θα αναγκαστούν να προαγοράζουν ακριβά το πετρέλαιο θέρμανσης, αφού ο ειδικός φόρος θα είναι στα 276 ευρώ ανά χίλια λίτρα έναντι 21 ευρώ, και μετά θα πρέπει να το πωλούν φθηνά στους καταναλωτές, και στη συνέχεια οι εταιρείες εμπορίας να κυνηγούν να πάρουν πίσω τη διαφορά».
Περιπέτειες
Εξάλλου, σύμφωνα με τους ίδιους επιχειρηματίες, παλαιότερα που είχαν εμπλακεί σε τέτοια διαδικασία για καύσιμα που προμηθεύονται τα αλιευτικά και επαγγελματικά τουριστικά σκάφη αναψυχής είχαν πέσει σε φορολογικές, τελωνειακές και δικαστικές περιπέτειες.
Για τους ίδιους λόγους «όχι» λένε και οι βενζινοπώλες.
Ωστόσο, ο κ. Μακρυβέλιος θυμίζει την πριν από περίπου δύο χρόνια πρόταση των υπουργείων Οικονομίας, Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης. Τότε είχε αποφασιστεί οι πωλητές πετρελαίου θέρμανσης να εφοδιαστούν με τερματικά μηχανήματα, αλλά και οι καταναλωτές με ειδικές ηλεκτρονικές κάρτες, στις οποίες θα αναγράφονταν τα στοιχεία τους και οι αγορές πετρελαίου.
Οι πολίτες θα πλήρωναν το πετρέλαιο θέρμανσης με χαμηλό φόρο, οι πωλητές θα πέρναγαν στην κάρτα των καταναλωτών τις ποσότητες που αγόραζαν, και στη συνέχεια τα τερματικά των πωλητών που θα ήταν συνδεδεμένα με κεντρικό σύστημα στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών θα μετέφεραν αυτά τα δεδομένα. Ετσι το κράτος θα πίστωνε, θα επέστρεφε τη διαφορά των φόρων στους λογαριασμούς των πρατηριούχων, εταιρειών εμπορίας και άλλων πωλητών θέρμανσης, χωρίς να εμπλέκονται οι καταναλωτές.
Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ
Η αλλαγή στάσης
Επίσης αλλαγή στάσης είχαμε και στο θέμα της επιβολής ορίων στην κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης.
Χθες σε συνέντευξή του στο «Εθνος της Κυριακής» ο κ. Αλογοσκούφης ήταν κατηγορηματικός: «Οχι, δεν θα τεθεί όριο, αλλά όπου υπάρχουν ενδείξεις ότι γίνεται υπερκατανάλωση ή εκμετάλλευση του μέτρου, θα γίνει έλεγχος εκ των υστέρων».
Την προηγούμενη εβδομάδα όμως διαβεβαίωνε πως «θα μπουν κάποια όρια στις καταναλώσεις ανάλογα και με τα τετραγωνικά της οικίας».Τέλος, το ίδιο καθεστώς θα ισχύει και με το πετρέλαιο για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Και εδώ θα έχουμε ενιαία φορολόγηση, θα πωλείται με έκπτωση στα πλοία και μετά οι μεταπωλητές θα παίρνουν πίσω τη διαφορά του φόρου.
Πηγή (Εθνος 8/10/2007) Ρεπορτάζ: Κώστας Τσαχάκης

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: